KPiR jest formą ewidencji księgowej, którą mogą prowadzić osoby fizyczne i niektóre spółki, które rozliczają się na zasadach ogólnych lub podatku liniowym
i nie przekroczyły limitu przychodów 2 mln euro w poprzednim roku podatkowym. KPiR służy do ustalania podstawy opodatkowania i wysokości podatku
dochodowego.

KPiR można prowadzić w formie papierowej lub elektronicznej, zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów. W KPiR należy zapisywać wszystkie przychody i rozchody związane z działalnością gospodarczą, a także prowadzić dodatkowe ewidencje, np. ewidencję środków trwałych lub
ewidencję wyposażenia.

Osoby prowadzące gospodarstwo rolne bez zatrudnienia pracowników oraz członkowie rolniczych spółdzielni produkcyjnych i pracownicy rolni mogą również prowadzić KPiR, jeśli ich przychód z działalności gospodarczej nie przekracza 10 tys. zł w roku podatkowym.

Biuro, w ramach świadczonych, usług zapewnia Klientom:

• Prowadzenie KPiR zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
    Podstawą są dowody księgowe przekazywane przez klienta oraz dowody opracowane przez biuro na podstawie dodatkowych ewidencji
  • Zarządzanie ewidencją środków trwałych
  • Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • Rozliczanie operacji na bankowych rachunkach złotowych i walutowych